Internetowa Rekrutacja Kandydatów (IRK)
Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie
ZAKŁADANIE KONTA:
W prawym górnym rogu dostępna jest opcja .
Po jej wybraniu, w pierwszej kolejności wyświetlana jest KLAUZULA INFORMACYJNA, której zaakceptowanie umożliwi założenie konta w systemie IRK.
UWAGA!!
Link aktywujący konto, będzie wysłany na podany przez kandydata adres e-mail.
Z jednego adresu e-mail może zarejestrować się na studia tylko jedna osoba.
Po utworzeniu konta należy się zalogować do systemu IRK, a następnie wybrać zakładkę
.
FORMULARZE OSOBOWE:
Aby móc zarejestrować się na studia konieczne jest uzupełnienie wszystkich wymaganych pól (oznaczonych) w formularzach Podstawowe dane osobowe, Adres i dane kontaktowe, Wykształcenie i Dodatkowe dane osobowe.
Zdjęcie zamieszczane w formularzu rejestracyjnym jest niezbędne do wydania, w wypadku przyjęcia na studia, elektronicznej legitymacji studenckiej - ELS, oraz umożliwia wydruk Kwestionariusza osobowego wraz z fotografią.
W formularzu Wykształcenie w punkcie:
* Szkoła średnia należy wypełnić dane dotyczące ukończonej szkoły średniej: rodzaj szkoły, nazwę szkoły, miejscowość oraz kraj ukończonej szkoły;
* Dokumenty -> Wykształcenie średnie należy wypełnić dane dotyczące matury lub dokumentu równoważnego, kwalifikującego na dany kierunek studiów zgodnie z obowiązującymi zasadami rekrutacji. Po wpisaniu niezbędnych danych świadectwa dojrzałości i zapisaniu formularza (przycisk ) należy kliknąć na
i uzupełnić informacje związane z kryterium kwalifikacji (aby wejść do pola Wartość należy zaznaczyć najpierw pole Czy zdawany, a następnie Znam wynik.)
UWAGA!
Zaświadczenie o przystąpieniu do egzaminu maturalnego w 2025 roku jest tylko poświadczeniem zdawania w bieżącym roku egzaminu dojrzałości. Nie jest dokumentem kwalifikującym do podjęcia studiów.
Dokumentem kwalifikującym do podjęcia studiów jest nowa matura, stara matura i matura zagraniczna.
WYBÓR OFERTY:
Rejestracja na wybrany kierunek studiów możliwa jest z menu lub
na górze strony.
W opisie każdego kierunku dostępny jest klawisz
, po kliknięciu którego należy postępować zgodnie z instrukcjami, czyli wybrać lub potwierdzić dokument uprawniający do podjęcia studiów.
W wyniku tego procesu, powinien pojawić się ponownie opis kierunku z informacją .
Jeżeli kandydat zamierza zapisać się również, w innej z dostępnych rekrutacji, należy dokonać tego poprzez wybór opcji zmień rekrutację () wyświetlonej na górze strony.
Wybór innego kierunku studiów w ramach wybranej rekrutacji nie wymaga wykonania powyższej czynności. Zapis na dodatkowy kierunek studiów możliwy jest przez zakładkę .
UZUPEŁNIANIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
Na etapie wypełniania formularza rekrutacyjnego pojawiają się dodatkowe pytania, które można edytować do wskazanego terminu.
Edycja możliwa jest z poziomu opcja
OPŁATA REKRUTACYJNA:
Informacja o numerze konta i wysokości naliczonej opłaty rekrutacyjnej dostępna jest w opcji Moje konto zakładka Płatności.
PRZEGLĄDANIE ZGŁOSZENIA:
Kolejne etapy postępowania rekrutacyjnego, czyli sprawdzenie swojej pozycji na liście rankingowej, sprawdzenie stanu kwalifikacji, komentarzy oraz komunikatów widoczne jest w opcji Zgłoszenia rekrutacyjne w menu Moje konto.
Należy zwrócić uwagę na punkt Dokumenty i dalsze kroki, gdzie widoczna jest informacja o wymaganych dokumentach oraz możliwość wydrukowania wypełnionego Kwestionariusza osobowego.